lunes, 23 de diciembre de 2013

Una nova eina dins l'aula - LES PDI

L'ús de la Pissara Digital Interactiva

A l'escola es treballa el procés del tractament de la informació, la recerca d'aquesta...
Moltes vegades hi ha certa confusió a l'associar paraules antigues amb la tecnologia actual. La pissara ja no és un objecte el qual només hi podem escriure, si no que és una eina tecnològica i moderna que ens permet obrir-nos dins la societat, anar a visitar món i que entri a les nostres aules. 

Per tant, podríem dir que ens permet:

- interactuar ja que és tàctil, tot i que no sempre afavoreix a l'aprenentatge. 

La tecnologia hauria d'estar a favor de l'aprenentatge - van dir a la conferència.




EN LA CONFERÈNCIA...

Un exemple molt clar d'aquesta bona utilització és el Col·legi Mare de Déu de la Mercè. Gràcies a la conferència, van venir dos responsables d'aquest centre educatiu i ens van explicar que feien. Aquesta escola ha fet un salt tecnològic important; un salt positiu cap a l'ensenyament i l'aprenentatge educatiu. 


  • El racó de l'Ipad "una imatge val més que mil paraules" van dir.

Pels docents d'aquest centre, entenen l'Ipad com a una nova forma d'entendre racons, ja que aporta als nens aquella motivació per fer "coses" noves i diferents. I us podríeu preguntar....i en què consisteix aquest racó?

Doncs bé, aquest projecte innovador creat en el Col·legi Mare de Déu de la Mercè es basa sobretot en la incorporació de la tecnologia dins de les aules. Com ja s'ha explicat en una de les altres entrades, la societat i l'educació estan unides, estan connectades, i per tant, aquesta interconnexió entre tecnologia i societat també hauria d'estar present a dins de les escoles, en les aules. Concretament, en aquesta escola divideixen l'aula per grups, el qual cada un treballa amb Ipads per temes. Per ells, alumnes i docents, és més que un joc: es ve a treballar no a jugar explicava un mestre en la Conferència. 
En Educació infantil es fa ús de colors llamatius, sons...per tal de crear interés. Molt important per tal de motivar als nens i nenes. D'altra banda, un aspecte igual o més importants seria que aquestes activitats o exercicis fets amb Ipad són autocorrectives i això interessa en el sentit que no han d'estar 10 mestres per 10 nens, és a dir, d'aquesta manera s'està potenciant l'autonomia i la creativitat "deixem-los fer sols o en grup". 

Un dels avantatges que n'he extret d'aquesta nova, enigmàtica i innovadora manera d'aprendre amb tecnologia serien:

- es fomenta la creativitat, l'autonomia, la col·laboració, la participació. 
- augment de l'atenció en aprendre i la tranquilitat. 
- es treballa en conjunt, en grup.
- aprendre d'una manera divertida, dinàmica "fer dissabte"
- la experimentació: la cerca, el comprendre, el tractament, la creació...

Per tant, podríem dir que si la tecnologia dins de les aules s'emplea d'una manera adequada, com l'exemple del racó de l'ipad, podria arribar a ser una bona manera d'aprendre i ensenyar molt més innovadora i factible. 

Tot això, ho recolzo completament, i ho dic per experiència. Ja a la carrera d'Educació Primària s'està educant en aquest sentit, en aquesta idea, la qual la tecnologia hauria d'estar present a les aules. Sempre hi quan es sàpiga combinar de la millor manera està clar. 
En una de les sessions de Gitic, el que es va fer, per complementar la Conferència explicada, va ser a aprendre com funcionaven les PDI, quins usos podien tenir i perquè eren bones per a l'educació. Vam dedicar una estoneta a aprendre com s'utilitzava el Notebook per baixar-nos alguns jocs i mirar com funcionava. Al final de la sessió ho vaig tenir clar: aquest sistema el faré servir quan sigui mestre.

Finalment deixaré un vídeo el qual es veu com un mestre d'Educació Infantil fa ús d'aquestes, en la matèria d'anglès, fomentant així la participació, la col·laboració...

1 comentario:

  1. Realment, es veu que s'ho passen molt bé aquests nens! Sembla que aprenen molt i es mostren molt participatius amb la PDI a l'aula!

    ResponderEliminar