domingo, 22 de diciembre de 2013

Twitter, eina d'aprenentatge



TWITTER




Entorn de comunicació amb un funcionament bàsic molt senzill.



Què podem fer amb Twitter?


  1. fer-te el compte - gratuït, empleant un senzill formulari.
  2. podem escriure i fer publicacions: Piulades se’n diu. Aquestes quedaran publiques i seran visibles per a qualsevol usuari a través de la nostra adreça. La meva és https://twitter.com/LaiaCodina4. A allà podreu trobar més informació sobre l’educació en sí, sobretot sobre la tecnologia en les aules.
  3. podem fer-nos seguidors dels usuaris que vulguem, només clicant en el botó “segueix”.
  4. a l’apartat cronologia, podem veure instantàniament les piulades (explicades anteriorment) que van publicant els usuaris (les persones) que seguim. De la mateixa manera, altres usuaris es poden fer seguidors nostres si consideren interessant o útil el que diem.


Aspectes importants a parlar:


  • Missatges: són limitats en extensió, disposem d’un màxim de 140 caràcters. EL TEXT HA DE SER BREU, CLAR. Aquest pot incloure signes com @ (quan volem mencionar a un altre usuari), # (per etiquetes - aixó se’n diu hashtag).
  • Tuït - piulada: escrits habitualment en la pròpia pàgina de Twitter o si no es pot cliclar a “Comparteix a Twitter” en diversos espais com diaris digitals…



EN L’EDUCACIÓ...


En el camp de l’educació, cada cop més és més nombrós el col·lectiu de mestres i estudiants que utilitzen Twitter per compartir reflexions, experiències sobre l’educació i notícies didàctiques. Molts docents han incorporat aquesta eina en els processos d'ensenyament i aprenentatge amb resultats força engrescadors.


En aquest sentit, entendríem Twitter com a entorn de comunicació que facilita múltiples interaccions educatives.“Aprendre a aprendre” és una competència fonamental que cal anar millorant dia a dia; com començar a introduir a l’educació noves formes d’aprendre basades en la tecnologia.


En conclusió… eina que...


  1. OPORTUNITAT PER APRENDRE
  2. CREACIÓ DE COMUNITATS D’APRENENTATGE OBERTES: basades en el diàleg i reflexió conjunta.
  3. CONTRUCCIÓ DE CONEIXEMENT EN LA PRÀCTICA DE TASQUES CONCRETES.
  4. EINA PER A DISTRIBUIT MATERIALS D’APRENENTATGE
  5. EINA PER REBRE MATERIALS I UTILITZAR-LOS: entre professors, alumne.
  6. PARTICIPIACIÓ EN EXPERIÈNCIES MOLT VARIADES: CONSTRUCCIÓ DEL NOSTRE ENTORN PERSONAL D’APRENENTATGE.
  7. FOMENT DE LA CURIOSITAT, CAPACITAT DE SÍNTESI, INTERACCIÓ, PARTICIPACIÓ, REFLEXIÓ…


Tot i això, donaré la meva experiència. En el moment de la creació d’un compte vaig pensar i això, perquè ens ho hem de fer? no crec que sigui molt útil…
Però en el moment de començar a utilitzar-lo, no nomès com a eina d’interacció amb altres, si no també com a ús didàctic, vaig entendre la seva utilitat. Que millor que utilitzar un programa actual per tal de treballar aquella “capacitat de síntesi” que molts professors em deien que havia de millorar. Doncs bé, em vaig posar aquest proòsits, per començar a fixar-m’hi més en aquells aspectes més importants, aquelles paraules claus, allò interessant per a mí… i d’aquesta manera, vaig treure’n un resultat molt posisitu a aquest ús. En aquest sentit, el fet d’interaccionar amb altres companys amb hastags com #gitic13, em va anar moltbé per tenir altres punts de vista i reflexionar sobre el que estaven dient. EN FI…..eina molt útil, que segur però segur que en uns quants anys utilitzaré, com n’estic segura que molts companys meus també faran.  




Finalment, us deixaré a aquí una adreça d’una pàgina que ho explica molt bé també aquest ús dins de l’aprenentatge: http://premsa.blanquerna.url.edu/butlleti/Opinio.aspx?NumButlleti=157



No hay comentarios:

Publicar un comentario