domingo, 22 de diciembre de 2013

Scratch

SCRATCH I APRENENTATGE

Espai web de l‘Scratch: imagina, programa i comparteix




És un programa gratuït dirigit a nens i nenes en edat escolar, principalment d’educació primària.. Aquest permet la creació d’animacions, jocs, entre altres.

La idea bàsica per manejar aquest programa és l’existència d’uns personatges o objectes, que col·locats en un escenari, poden realitzar una sèrie d’accions com moure’s, parlar, canviar de disfressa o posició…


Característiques principals:

  • existència d’un banc de recursos en el propi programa: objectes, personatges, escenaris, sons, moviments…
  • les accions dels personatges triats es formen a partir d’anar apilant peses com un “puzzle”
  • visualització instantània del que s’està portant a terme
  • interacció amb els objectes i personatges que introduïm amb el ratolí i el tecla, és a dir, una vegada que creem el nostre projecte l’usuari pot interactuar movent els objectes en la pantalla.
  • possibilitat de difondre tots els nostres projectes.
  • programa molt gràfic e intuïtiu
  • manera molt pràctica d’anar creant historietes utilitzant la tecnologia
  • es fomenta la creativitat

Amb una de les sessions de Gitic, el qual el professors ens va ensenyar com s’havia d’utilitzar, vam realitzar en parelles un projecte. A partir d’aquí, en la cerca de com es feia i del què fer vam sortir-nos-en i amb el guiatge del professor vam fer el següent: http://scratch.mit.edu/projects/15655198/

D’aquesta manera, crec que ens serà útil quan siguem mestres. Ja hi ha diverses escoles que l’estan introduint, a aquí podreu trobar quantes i quines http://scratchcatala.com/escoles/
Al fer-lo em vaig adonar que pot ser una gran eina per a treballar la creativitat, abarcant matèries com la tecnologia i la plàstica. El fet de crear vinyetes manualment està començant a tenir un segon pla, i aquest programa està tenint molta empenta i força.

Pels qui els hi ha semblat interessant aquest nou programa, aquí deixaré un tutorial sobre com s’utilitza:


No hay comentarios:

Publicar un comentario